Igår behövde mannen fixa en del i sonens hus så jag hade en hemma-fixardag. Började skrapa staketet, tvättade sänggavel och bonade golv. En härlig semesterdag det också enligt mig 😅

Idag skulle vi hem till mannens syster efter lunch, en bit efter Horn. Men vi åkte redan rätt tidigt för att ta ta lite omvägar. Åkte förbi en sommarstuga som var till salu men alldeles för långt bort och alldeles för dyrt för vad man får. Kollar bara, rekar, drömmer.

Stannade till vid Asplången innan Malexander. En sådan fin stilla sjö. Åt äggmackor som jag packat med.


Sedan blev det fler kringelkrokvägar in till Malexander. Till sist hade vi ingen aning om var vi egentligen var men gps:en hade som tur var bättre koll. I Kisa gick jag in på en loppis men det fanns inget som lockade där.
I Horn stannade vi till i gästhamnen.


Sedan kom vi hem till mannens syster med familj. De bor fint nära sjön. Vid sjön så går kossorna fritt. Jag var lite skraj ska jag erkänna för att gå ner där men det försvann snabbt för de var så snälla och söta kossorna.


Ytterligare en stilla sjö och visst är det så rofullt med fin natur.

På vägen hem åkte vi till Tallboda och hämtade ytterligare ett Blocketfynd- någon slags konvektor till element. Nu har vi på två veckor hämtat denna, stora regntunnor och en jätteavfuktare. Hoppas på något roligare nästa gång 😅
Hemma var kvällsljuset så här fint. Uppskattar naturen men är så nöjd med vårt hem i samhället ändå.

Imorgon ska mannen iväg med sitt kompisgäng och jag ska ha en dag med pyssel hemma. Ska också limma, sy och brodera. Japp, pysslandet har vaknat till liv i gen. Ska tydligen bli 33 grader varmt. Fördelen med att ha ett hus som är kallt på vintern är ändå att det även är kallt på sommaren 😅
Nästa vecka väntar nya äventyr och besök här och där.
Ha en fin helg 🩷🌸☀️
Lämna en kommentar