Shopping, loppis & visst vill jag väl ha en sommarstuga ☀️

Hopp! Onsdag allaredan men vi fyller semesterdagarna med både utflykter, hemmadagar och annat som behöver göras.

Jag följer några konton på Instagram som förespråkar lite mer hur familjer levde förr (menar typ 60-tal 😅) och de lägger ut mycket relaterat till hur det är nu.

Någon politiker hade gett som förslag att semestern skulle delas upp mer över hela året istället för fyra veckor på sommaren. En person hade då kommenterat ”Men hur ska vi hinna med allt som vi ligger efter med då? Det är ju på sommaren vi hinner slutföra alla projekt hemma och hälsa på släktingar vi annars inte har tid med”.

Och är det så många lever? Från helg till helg? Kontot jag följer hänvisade till att förut kanske inte arbetade heltid, barnen var inte 45 timmar i veckan på förskola eller och det var lättare att leva mer i nuet.

För mig är sommarsemestern härlig men egentligen bara en skön bonus och tillägg till vardagen.

Köpt mig ännu en Dahlia idag. Skulle egentligen ha en ampel men var utplockat i hyllorna.

Idag har jag också kommit på ännu en gång att jag vill ha en sommarstuga. Huset vi bor i nu är det bästa hus husmässigt vi haft. Ytan, planlösningen är toppen. Lägesmässigt har det mer att önska men vi kan inte heller kräva tystnad och utsikt mitt inne i samhället.

Jag har ju landat i tanken att jag inte vill bo på landet, fördelarna här är större. Men en liten stuga säg 20 minuter härifrån? Att åka till på kvällen och andas tystnad, lugn och ro. Hänga en lördag, plocka blåbär, smygtitta på rådjur, hissa flaggan, kratta gruset och sen åka hem till det ljusa samhället på söndagen igen. Det bästa av båda världarna.

Faktum är att jag redan hittat en p e r f e k t o stuga som har allt det där. Ska bara hitta lite cash. Just det, mannen är inte lika sugen på detta som jag så behöver börja en övertalningskampanj också.

Idag var vi i Linköping. Loppis och lite annat som vi behövde och inte behövde. Gjorde misstaget att handla mat först. Hade faktiskt en kylväska med men den var för liten. Men en del hann vi med innan mjölken skulle surna.

Hittar sällan så mycket på Tornbys loppismecka. Men dessa gardiner för totalt 89:-. Svart är inte min färg kanske på tyg men just i sovrummet kanske de ändå skulle passa. Ska tvätta de och prova imorgon.
Dynor till utegruppen. 50:- styck.

Mycket rea på Jysk och på hela Livli (I-huset har bytt namn igen. Själv säger jag fortfarande Ikano 😎) Sommarrea stod det överallt. Halva priset på alla sommarkläder. Kunde ju tro att sommaren var över fast den just börjat.

Unnade oss nya kuddar, täcke och påslakan i flanell och linne. 60 % på Jysk. Lille hunden sov alltid i vår säng och fällde en del hår och så vidare. Nu när han inte finns kvar så tyckte vi det var dags att förnya dessa saker.

Ni kanske sett på Instagram https://www.instagram.com/fyrtioplusbloggen/ resterande shoppingfynd.

Nu ska jag sätta upp en limring på björken, hoppas bli av med myrorna. Hej hopp, ses, hörs! 🩶

Kommentarer

Lämna en kommentar