Att hitta guldkorn till utflykter

Nu tar vi igen de långsamma dagarna i helgen och kör all in med semesterturer. Vi ska ha hemmadagar med men man får passa nu också när vädret är så fint.

Jag googlar efter pärlor i Sverige med fin natur. Helst sådana ställen som inte är så turistiga men är det fina ställen går även det bra.

Vi började i Djäknesundet mot Karlsborg i Västergötland. Det är känt som Vätterns finaste badplats med turkosgrönt vatten. Och fint var det men finns lika fina i Motala också. Vi badade också, halleluja!

Vatten är vårt element att trivas i tror jag, mer än skog. Så rofyllt.

Det bästa med att ha tidig semester är att man är ganska ensam om det. Är man dessutom tidigt ute så är många platser folktomma vilket jag tycker är skönt.

Sedan åkte vi förbi Tivedens nationalpark som jag både hört och läst mycket gott om. Ingen har dock sagt att det var ett helt träningspass att ta sig runt 😅 Brant som tusan, stockar, stenar och bumlingar. Men fint, absolut!

Hade vi varit mer förberedda hade vi tagit med fika. Och återigen bättre skor, jag vet 😄 Ingen annan hade heller shorts, så vi kände oss rätt orutinerade.

Sedan fortsatte vi till Karlsborg för mat och glass. En riktigt fin sommarstad med både Göta kanal och Vättern.

På vägen hem fick jag SMS om att vi kunde hämta Unos urna. Så nu är han hemma igen 💙

Vi var även förbi Nykil och hämtade upp en grej till sonens hus. Hemma gick sedan turboslangen eller något sådant av. Men nu är det som ni ser fixat 😄

Ännu en härlig sommardag ☀️ Imorgon lutar det åt att vara hemma i trädgården och fixa i kapp. Hoppas ni har det fint och tar väl hand om de sista dagarna i juni 🌸

Kommentarer

Lämna en kommentar